Kemin Seaside Glass Villas toi LumiLinna-alueelle lisää maailmanluokan palkintoja

Seaside Glass Villas on World Luxury Hotel Awards 2017 voittaja

Kemin LumiLinna-alue on saanut moninkertaisesti tunnustusta ainutlaatuisena elämyskohteena. LumiHotelli voitti vuosi sitten World Luxury Hotel Awardseissa ainutlaatuisena luksuselämyksenä Globaalilla tasolla, LumiRavintola puolestaan palkittiin kesällä Continental-tasolla ainutlaatuisena ravintolakokemuksena. Nyt vuoden toiminnassa olleet Seaside Glass Villat toivat Globaali-tason palkinnon toistamiseen Kemiin. Hotelli voitti kategoriassa Luxury Small Hotel. Villat, kuten LumiHotellikin saivat palkinnon myös maatasolla Eco/Luxury-hotellina. Kemin Matkailu Oy:n  henkilökunnan loistava työpanos on taas palkittu.  Palveluita on kehitetty asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Kemin Matkailu Oy tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä merestä, lumesta ja jäästä.

Luxury Hotel Awards 2018 Winner

Laadukkaan palvelun hotellit palkittiin Sveitsissä

World Luxury Hotel gaalaa juhlittiin 11.kerran ja tällä kertaa Euroopassa, Sveitsissä. Vuosittain palkitaan laadukkaita hotelleja, joissa saa loistoluokan palvelua. World Luxury Hotel -palkinto jaetaan kymmenissä eri kategoriassa erilaisille laadukasta palvelua tarjoaville hotelleille maailmanlaajuisesti. Hotelli tulee valituksi kilpailuun ihmisten ehdotusten perusteella. Kilpailukutsun hyväksyttyään hotellit äänestetään voittoon World Luxury Hotel-verkkosivuilla.

Villat sijaitsevat LumiLinna-alueella jäätyneen meren rannalla

Seaside Glass Villassa majoittuminen on ainutlaatuinen elämys niin villan ominaisuuksien, kuin sijaintinsa vuoksi. Pienhuvilat on valmistettu pääosin lasista, kattoa myöten. Toinen rakennusmateriaali on laadukas suomalainen hirsi. Huvillat on valmistettu Yli-Kiimingissä Mammuttikodilla ja ne sijaitsevat Kemin LumiLinna-alueella. Talvella niiden viereen kohoaa jo 23. kerran lumen ja jään taideteos, LumiLinna. Linna rakennetaan täysin lumesta ja jäästä. Linna koostuu upeista lumi-ja jääveistoksista, suuresta LumiRavintolasta, LumiHotellista ja kappelista. Ensi vuoden lopulla alueelle avataan ympärivuotinen LumiLinna-rakennus, jossa matkailijat ympäri maailman voivat kokea lumen ja jään elämyksen niin talvella kuin kesällä. Rakennukseen tulee LumiRavintolan lisäksi lämmin ravintola ja muita matkailijoile lisäarvoa tuovia palveluita.

Kemi tarjoaa merellisiä elämyksiä

Muista hotelleista erottava tekijä Seaside Glass Villoilla on myös se, että ne sijaitsevat meren rannalla. Maailmassa ei ole montaa paikkaa, jossa meri on jäässä puolet vuodesta ja meren jää on saavutettavissa jopa kaupungin keskustasta käsin.  Kemi on tullut kuuluisaksi LumiLinnan ohessa jäänmurtajaristeilyistä. Jäänmurtaja Sampo on vienyt matkailijoita 60 eri maasta elämykselliselle jäänmurtoristeilylle jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Villoissa majoittuvat asiakkaat käyvät talvella niin LumiLinnassa kuin Sampon risteilyllä kokien ainutlaatuisen yhdistelmän. Kemin Matkailu Oy:ssä halutaan kehittää toimintaa hyödyntäen Lapin luontoa ja Kemin merellistyttä ympäri vuoden. Villoilla on ollut paljon kysyntää ja palkinnotkin osoittavat, että matkailijat etsivät elämyksellistä majoitusta. Kemin villa-alueelle tulee tälle talvelle vielä viisi isompaa villaa lisää. Tarjolla on jatkossa myös tilavampi vaihtoehto saunahuoneella.