Kesäkampanja Villoihin

Ensimmäisen kesän kunniaksi käynnissä on pienhuviloihin kesäkampanja, jolla houkutellaan alueelle myös kotimaan matkailijoita. Kesän ensimmäinen ryhmä on jo majoittunut pienhuviloissa Perämeren rannalla ja olivat erittäin viehättyneitä kokemuksestaa. Hyvin tuntui nukuttavan myös keskiyön auringon alla, joka oli ainutlaatuinen elämys Itävallasta saapuneille matkailijoille. Virallisesti alue avataan kesään juhannuksen jälkeisenä maanantaina.

Uudella LumiLinna-alueella ovat työt jatkuneet LumiLinnan purkamistöidenkin jälkeen kevään ja alkukesän aikana. Alueella on tehty maisemointitöitä, paikoitusaluetta on uusittu ja ja pyöriä varten on laitettu erillinen parkkipaikka. Muutoksia on tehty myös pyörä- ja jalankulkuteihin, sekä Camping-alueelle ja veneenlaskulaiturille vieviin reitteihin.

Leirintäalue on saanut nimensä, LumiLinna Camping, talven nähtävyyden mukaan. Talvella avattu uusi palvelurakennus palvelee ympärivuotisesti alueella majoittuvia ja rakennuksessa toimii myös kahvila, jonka terassilla pääsee nautiskelemaan upeasta merinäköalasta.

Viihtyvyyden ja rauhallisuuden mahdollistamiseksi alueella, kulku LumiLinna-alueelle käy aina Lumilinnakadun kautta. Pyydämme huomioimaan että villojen väliin ei autoilla tai pyörillä ole kulkua. Mansikkanokan ranta-alueelta saapuessa kuljetaan jalkaisinkin Lumilinnakadun kautta.

Ympärivuotisen LumiLinnan rakentaminen käynnistyy syksyllä

Ensimmäinen vaihe ympärivuotisen LumiLinna-alueen toiminnassa on valmis. Elämyksellistä majoitusta tarjotaan nyt alueella ympärivuotisesti. Sijainti osoittautui talven LumiLinnalle osuvaksi, Linnan Rantamaja & Kota saunatiloineen on varattavissa yksityistilaisuuksiin ja LumiLinna Camping on valmis toivottamaan matkailijat tervetulleeksi.Nyt on vuorossa projektin toinen vaihe. Alueelle nousee matkailullisesti merkittävä nähtävyys - ympärivuotinen LumiLinna, joka valmistuu syksyllä 2018. Arkkitehti viimeistelee rakennuksen piirtämistä ja toimijat urakkaa varten kilpailutetaan pian. Syksyllä rakennustyöt jatkuvat ja nyt neuvotellaan mahdollisten vuokralaisten kanssa tulevan rakennuksen tilojen käytöstä matkailutarpeita varten. Kemin Mtakailun toimitusjohtaja Susanna Koutonen kehottaa olemaan yhteydessä suoraan häneen, jos on tarvetta vuokratiloille. Osa ympärivuotisesta linnasta on varattu yrityksille, jotka tuottavat matkailua tukevia palveluja LumiLinna-alueella.

Meri ja saaristo matkailun vetovoimana

Kemin Matkailulla on takana ensimmäinen talvikausi myös Seikkailujen saarella ja heinäkuussa siellä avataan kesäkausi uusine saunatiloineen ja aktiviteetteineen. Selkäsaaressa nautitaan luonnosta ja merellisyydestä. Saaren rauhassa voi saunoa erilaisissa saunatiloissa, ulkona on paljut ja terassit. Kodassa mahtuu ruokailemaan yli 40 henkilöä kerrallaan. Ohjelmapalveluyritykset tarjoavat asiakkaille aktiviteetteja vuodenajan mukaan kalastuksesta marjan poimintaan ja hiihtoon. Hienon lisän kesämatkailuun tuovat jokiveneet, perinnelaivat ja uusi vesibussi, joka vie niin paikalliset kuin matkailijat merelle ja saaristoon.

Kemin Matkailu Oy on sitoutunut kehittämään ympärivuotista matkailua Meri-Lapissa. Talvella jäätyvää merta, Perämeren ainutlaatuista saaristoa, pikkukaupungin palveluita, tilaa ja rauhaa tullaan hyödyntämään entistä enemmän vuoden ympäri. Talven eksotiikan lisäksi kesällä ihmetellään keskiyön aurinkoa ja loppukesästä lähtien ihastellaan revontulia.