Yhdysvaltojen Suomen suurlähettilään vierailu Kemissä oli ilahduttava

Yhdysvaltojen Suomen suurlähettiläs Charles C. Adams tutustui keskiviikkoisen Kemi-vierailunsa aikana monipuolisesti alueen elinkeinoelämään ja kehitysnäkymiin. Adams vieraili muun muassa Digipoliksella, Outokummun Kemin kaivoksella, Kemin taide- ja historiallisessa museossa ja Kemin uudella LumiLinna-alueella ja Joulupukin Satamakonttorissa.

Kemin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Susanna Koutonen ja tiedottaja Noora Barria esittelivät arvovaltaisille vieraille uuden LumiLinna-alueen. Lumisen Linnan rakentaminen on edistynyt hyvää vauhtia, joten Adams seurueineen pääsi kiertelemään jo linnan sisällä saaden ensisilmäyksen Suomi 100-teeman mukaisesti taidokkasti tehtyihin lumiveistoksiin. Ihastusta aiheutti myös ammattitaitoinen lumirakentaminen haastavissa talviolosuhteissa sekä rakennusmateriaalina toimiva perämeren vedestä tehty lumi ja merestä nostettu jää.

Vieraille esiteltiin vastikään avattu palvelurakennus, joka palvelee joulukuussa avattujen pääosin lasista tehtyjen pienhuviloiden, sekä kohta avautuvan LumiHotellin asiakkaita. Keli oli keskiviikkoina kovin tuulinen, joten merenrantahuviloiden tarjoama lämpö ja suoja, sekä merelle avautuva näkymä ilahduttivat. Matka Kemin sisäsatamaan käytti leppoisasti lämmitetyissää Olokoloissa meren jäällä ja Joulupukin Satamakonttorissa kahvittelun yhteydessä keskusteltiin matkailun positiivisista vaikutuksesta kaupungin elinvoiman, työllisyyden ja yrittäjyyden näkökulmasta.

Lue lisää päivästä!

logo-sampo-smalllogo-lumilinna-small