Kemin LumiLinnan avajaiset vietetään 21.1.2017

Portilta liput käteismaksulla. Ennakkoon Kemin Matkailu Oy:n toimipisteistä.

LumiLinnan ovet avautuvat tänä vuonna yleisölle 21.1.2017 klo 18. Linna rakentuu parhaillaan uudelle paikalleen LumiLinna-alueelle, Kemin Mansikkanokalle ja tulee olemaan avoinna päivittäin 22.1. - 9.4.2017 klo 10-18. Alue on avajaisiin asti käytössä vain ohjelmapalvelu- ja majoitusasiakkaille.

LumiLinna on rakennettu Kemiin jo vuodesta 1996 lähtien, vuosittain vaihtuvan teeman mukaan. Tämän vuoden teemana on Suomi 100 eli 22. LumiLinna on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa. Suomi100-teema näkyy lumisten muurien sisällä mm. lumi-ja jääveistoksissa, LumiRavintolan tuotteissa ja linnan äänimaailmassa. Linnalla kokonaisuus on aina loppuun asti hiottu ja jokaisella linnalla on oma tarinansa. Tänä vuonna jo LumiLinnan avajaisissa haluamme kävijöille esitellä linnan kokonaisuutena ja kertoa sen tarinan. Avajaisiltana linnan eri osissa oppaat ovat esittelemässä linnaa, Kemi Seitsikko virittää LumiRavintolan kansaa juhlatunnelmaan ja vierailijoiden LumiLinna-käynti huipentuu näyttävään ilotulitukseen.

Niin avajaislippuja kuin LumiLinnan pääsylippuja, 15 €/ 9 € (4-11-vuotiaat), sekä kausikortteja, 30 € / 18,00 € (4-11-vuotiaat), voi ostaa Kemin Matkailu Oy:n toimipisteistä: Jalokivigalleria (Kauppakatu 29), LumiLinna-näyttely (Kauppakatu 27, Tullimakasiini), Joulupukin Satamakonttori (Luulajantie 6) ja verkkokaupasta www.visitkemi.fi. Myös kaupungintalon asiakaspalvelupiste myy lippuja.

LumiLinna ja palvelurakennus avautuvat päiväkävijöille 22.1.2017

LumiLinna-alueella on matkailutoiminta jo käynnissä, sillä joulukuussa valmistuneet, pääosin lasista rakennetut, merenrantahuvilat ovat vastaanottaneet matkailijoita jo useamman viikon ajan. Alueella sijaitsevat Linnan Rantamaja ja kota ovat olleet käytössä jo viime talvena ja matkailijoita ympärivuotisesti palveleva palvelurakennus avattiin majoittuville asiakkaille pari päivää sitten. Palvelurakennus toimii lasihuviloiden asiakkaiden aamiais- ja oleskelutilana ja palvelee LumiLinnan avattua LumiHotellin asiakkaita ja linnan päiväkävijöitä aukioloaikojen puitteissa. Sieltä voi linnakauden aikana ostaa liput, viikko-ohjelman palvelut ja lämmitellä kahvikupposen äärellä.

LumiLinna-alueen palvelurakennus eli Service Point palvelee päiväkävijöitä 22.1. alkaen.Toivottavaa on, että alueella ei liikuttaisi, jotta LumiLinnan rakentamistyöt pääsevät etenemään suunnitelman mukaan ja huviloiden vieraat voivat nauttia olostaan rauhassa. Kemin Matkailussa odotetaan innolla sitä hetkeä, kun uusi LumiLinna saadaan esitellä uudella paikalla kaikille vieraille.

logo-sampo-smalllogo-lumilinna-small
logo-joulupukki-en